Norges kuleste arbeidsplass - der det enkle faktisk er det beste!

REMA 1000 er symbolet på sunn fornuft, folkelighet og dyktighet - og vi tror på å forenkle hverdagen til både kunder og ansatte med bruk av moderne teknologi.

Vår historie

Reitan Retail og REMA 1000

Reitangruppens aller første dagligvarebutikk, O. Reitan Kolonial, ble etablert i Trondheim i 1948 av Margit og Ole Reitan. Deres sønn, Odd Reitan, begynte allerede i ung alder å arbeide i denne butikken og utviklet derigjennom en ambisjon om å bygge opp en større dagligvarekjede basert på et lavpriskonsept.

REMA 1000 har hatt fokus på å alltid ha lavest pris på varer av høy kvalitet - produsert og solgt på en ansvarlig måte. Med denne forretningsidéen og en sterk eier som Reitan Retail i ryggen har virksomheten blitt en av Norges største bedrifter med 13 000 ansatte og 647 butikker fordelt på 11 regioner, og har en visjon om å være Norges største dagligvareaktør. Reitan AS består i dag av selskapene Reitan Retail, Reitan Eiendom og Reitan Kapital. Helt fra starten har Reitan-familien jobbet som ledere for de ulike selskapene. 

Arbeidskulturen er bygget over 40 år og er sterkt preget av at menneskene er de viktigste ressursene. Her blir du en del av en sterk REMA 1000-familie som  verdsetter annerledeshet, tør å tenke nytt og ønsker velkommen til mennesker med ulik bakgrunn, forutsetninger og kompetanse gjennom å ha mangfold og inkludering som sentrale bærebjelker til vår kultur.

The way we are

Filosofi og verdiunivers

Våre verdier er noe vi lever etter hver eneste dag, og er skrevet i den "blå boken". Med vår verdibaserte ledelse er vi folkelige, ærlige, tør å tenke nytt og annerledes, bruker humor i alt vi gjør og opptrer på en sjarmerende måte som gjør at både kunder og kolleger føler seg vel rundt oss.

Våre verdier: 
1. Vi rendyrker bedriftens forretningsidé

2. Vi holder en høy forretningsmoral
3. Vi skal være gjeldsfrie
4. Vi skal motivere til vinnerkultur
5. Vi tenker positivt og offensivt
6. Vi snakker med hverandre - ikke om hverandre
7. Kunden er vår øverste sjef
8. Vi vil ha det lønnsomt og morsomt

REMA-filosofien bygger på prinsippet om at få mennesker skal ta mange avgjørelser. Vi sier ”Det enkle er ofte det beste”, som betyr at hos oss er det genialt å gjøre ting enkelt. Vi trenger ikke kompliserte løsninger for å imponere andre, vi skaper heller mye for lite - med enkle, standardiserte, og kostnadseffektive løsninger på en ansvarlig og bærekraftig måte. 

Et felles sett med verdier sikrer at vi tar gode beslutninger, er lønnsomme, og har det gøy på jobb samtidig. 

Jobbe hos oss

10(00) grunner til å velge oss som arbeidsplass

1. 🏪 Et av nordmenns mest kjente merkevarer, og en av Norges største dagligvarekjeder og bedrifter.
2.🌞 Vi rekrutterer, trener og gir tillitt - hos oss er det utviklingsmuligheter i den retningen du ønsker deg.
3.🌈 Mangfold og inkludering er sentrale bærebjelker hos oss, ikke bare buzzwords. Vi verdsetter annerledeshet, tør å tenke nytt og ønske velkommen til mennesker med ulik bakgrunn, forutsetninger og kompetanse - slik skaper vi et inkluderende arbeidsliv. Les gjerne mer her. 
4.🌏 Vi bryr oss om miljøet og samfunnet -når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss.
5. 👩🏻‍💻 Vi satser på teknologi! Vi har over 40 ansatte på DigIT avdelingen og ca 20 eksterne konsulenter. Vi er godt rustet for nyutvikling og fremtidens digitale dagligvarehandel - og vil ha flere med på laget!
6.🎓 REMAskolen - alle nyansatte inkluderes i et omfattende treningsprogram som en del av onboardingen. Vi er et verdidrevet selskap som legger mye energi i opplæring og fokus på din karrierevei hos oss.
7. 👫 Vi er en gjeng med joviale, folkelige og sosiale mennesker - de ansatte er vår viktigste ressurs.
8. ⚖️ Flat organisasjonsstruktur - hos oss er alle like, Odd Reitan kan plukke opp tråden en kveld med spørsmål til deg. 
9. 🕋 Oslos kuleste kontorbygg G2 med treningsstudio, kaffebar, egen barista, og takterrasse med bier  
10. 💆Massasje - 1 gang i uken på kontoret. 

 🎇 Kan det blir bedre?

Teknologi i REMA 1000

Har du tenkt over hvor mye teknologi som inngår i din handletur på REMA 1000?

Dagligvarehandelen i Norge og Norden har endret seg de siste årene og flere handleturer foregår i dag gjennom et digitalt grensesnitt. I Reitan Retail og REMA 1000 har vi ambisiøse planer om hvordan vi kan lage sømløse kundereiser på tvers av våre konsepter. 

Med over 100 leverandører, 70 tjenester og 16 000 brukere er kompleksiteten høy - noe som skaper utfordringer og muligheter fra et digitaliseringsperspektiv. 

Nå er vi midt i en periode med sterkere fokus på digitalisering og med en klar strategisk plan for de neste årene. Vi skal utvikle IT-løsninger som bidrar til effektiv vareflyt, høyere butikkstandard og videreutvikling av konseptet samt at vi har fornøyde kunder, kjøpmenn og brukere - slik at vi styrker oss som en digital arbeidsplass. I 2022 rekrutterer vi derfor flere kloke hoder til vår teknologiavdeling DigIT. 

DigIT1

Kanskje du har noen tanker om hvordan fremtidens dagligvarehandel kan se ut og ønsker å bli en del av denne gjengen hos DigIT?

Samfunnsansvar

Vi tar ansvar for miljø, helse og mennesker

I REMA 1000 har vi siden starten vært opptatt av "kuttisme" - kunsten å skape mye for lite. I 2020 etablerte vi en ny ansvarsstrategi som er vårt bidrag til en mer bærekraftig framtid som du kan lese mer om i ansvarsrapporten. Vi har fokus på miljø, helse, ansvarlig handel og mennesker, gjennom disse konkrete målene vi har satt oss for 2030:
  • Vi skal være klimapositive og ha en positiv innvirkning på naturen, uten matsvinn og bærekraftig emballasje
  • Vi skal forbedre helsen til våre kunder gjennom sunne matvarer, redusere salt, sukker og tilsetningsstoffer
  • Vi skal ha en rettferdig og ansvarlig verdikjede, god dyrevelferd og bærekraftig produksjon
  • Vi skal være Norges mest inkluderende og motiverende arbeidsplass, med varige muligheter for alle medarbeidere

Nylig lanserte vi Norges første handlekurver, laget av resirkulert havplast produsert i Norge - som gir opp til 83 % lavere klimagassutslipp. 

Aktuelle stillinger

Digitalisering står sentralt i REMA 1000 sitt arbeid med å skape gode kunde-opplevelser, en effektiv arbeidshverdag for kjøpmenn og oppnå en optimal og kostnadseffektiv verdikjede​. REMA 1000 har store ambisjoner for fremtiden og en rekke teknologitrender vil kunne skape store forbedringsmuligheter på tvers av REMAs verdikjede, fra produsent- til sisteleddet.


Vi søker deg som er engasjert, motivert og nysgjerrig på ny teknologi og som forstår viktigheten av solide plattformer for å lykkes med digitalisering. 

Risk & Compliance- rådgiver

Vil du ta ansvar for å forvalte informasjonssikkerhet og personvern innen digitale tjenester og løsninger? 

Les mer om stillingen her
Forretningsutvikler - Digital arbeidsplass

Ønsker du å være en endringsdriver i Rema 1000 med ansvar for vår Digitale arbeidsplass?

Les mer om stillingen her
Ansvarlig Tilgangsstyring

Har du erfaring med å implementere systemer og prosesser i en organisasjon, og ønsker å jobbe med den digitale brukerreisen?

Les mer om stillingen her
Jeg elsker å jobbe i REMA 1000 fordi vi er et selskap med fantastiske mennesker med sterke verdier som sitter i veggen. Det gjør at vi hver dag kan jobbe i høyt tempo og samtidig i samme retning ledet av verdiene våre. Vi er en stor men samtidig liten bedrift, i den forstand at vi har over 650 butikker i hele landet, men samtidig er få mennesker innen Digitalisering med stort ansvar som tar store beslutninger. Liker du å påvirke og gjennomføre, er dette plassen for deg.
Øistein Burøy Olsen - Leder Digitale Kundeopplevelser
REMA 1000 er Norges sterkeste merkevare og det største enkeltkonseptet i Norsk dagligvarehandel. Allikevel har vi den minste administrasjonen og de korteste beslutningsveiene. Vi er få mennesker med mye ansvar og få mennesker som tar mange beslutninger. Liker du ansvar og myndighet, da liker du å jobbe i REMA 1000. Digitalisering står sentralt i REMA 1000 sitt arbeid med å skape gode kunde-opplevelser, en effektiv arbeidshverdag for kjøpmenn og oppnå en optimal og kostnadseffektiv verdikjede​.
Irmelin Stølen - Direktør Digitalisering og IT